Ηλεκτρονικές αγορές , για όλους;

 

Ηλεκτρονικές αγορές , για όλους;

Ο βαθμός  προσβασιμότητας  μιας ιστοσελίδας, είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για το πόσο εύκολα μπορεί κάποιος να ολοκληρώσει απρόσκοπτα τις ηλεκτρονικές αγορές του. Μεταφράσαμε και παρουσιάζουμε μια έρευνα με εξαιρετικά ενδιαφέροντα συμπεράσματα για την κατάσταση που επικρατεί στη Μεγάλη Βρετανία όσον αφορά το πόσο προσβάσιμες  είναι οι ιστοσελίδες των επιχειρήσεων για τα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης. Διαβάστε τη και αναλογιστείτε πόσο καλά τα πηγαίνει η ιστοσελίδα της δική σας επιχείρησης στο συγκεκριμένο τομέα.

Η H&M βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των προσβάσιμων ιστότοπων του Ηνωμένου Βασιλείου για τα άτομα με προβλήματα όρασης.

 

 

Η πανδημία του COVID-19 έχει θέσει τις ηλεκτρονικές αγορές στην κορυφή των πωλήσεων λόγω του κλεισίματος των καταστημάτων, με το μερίδιο αγοράς της να αγγίζει το 35,2% τον Ιανουάριο του 2021. Ωστόσο, δεν έχουν όλοι οι καταναλωτές τις ίδιες ευκαιρίες να αποκομίσουν τα οφέλη τους,  αφού πολλές ιστοσελίδες δεν είναι προσβάσιμες για άτομα με προβλήματα όρασης.

Η αρχική σελίδα της αλυσίδας καταστημάτων H&M βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα για προσβάσιμους ιστότοπους, καταγράφοντας την υψηλότερη βαθμολογία στο Google Lighthouse – ο μόνος ιστότοπος που πληρεί όλα τα κριτήρια προσβασιμότητας για άτομα με προβλήματα όρασης. Στον αντίποδα, η αρχική σελίδα της εταιρείας αυτοκινήτων Halfords σημείωσε τη χαμηλότερη βαθμολογία.

Η ανάλυση αντλεί δεδομένα από τον πάροχο LCN, ο οποίος έχει θεσπίσει κάποια κριτήρια για να  αξιολογήσει την προσβασιμότητα των ιστοσελίδων του Ηνωμένου Βασιλείου για άτομα με οπτική αναπηρία.

Περισσότεροι από 2 εκατομμύρια άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι άτομα με οπτική αναπηρία – με επιπλέον 3 εκατομμύρια ανθρώπους να πάσχουν από αχρωματοψία. Αυτό είναι κάτι το οποίο μπορεί να κάνει τις απλούστερες διαδικτυακές εργασίες μια πρόκληση. Ωστόσο, μετά την ανάλυση των 50 από τους πιο δημοφιλείς ιστότοπους λιανικής στο Ηνωμένο Βασίλειο, φαίνεται ότι ορισμένοι εξακολουθούν να παραμελούν τις βασικές ανάγκες προσβασιμότητας.

 

Οι 10 πιο προσβάσιμες ιστοσελίδες
Ιστοσελίδες επιχειρήσεων Βαθμός προσβασιμότητας
H&M 100
Laura Ashley 99
Beauty Bay 98
B&Q 98
Sainsbury’s 96
Ann Summers 96
Wickes 91
Karen Millen 91
Oasis 91
Tescos 91

 

Οι 10 λιγότερο προσβάσιμες ιστοσελίδες
Ιστοσελίδες επιχειρήσεων Βαθμός προσβασιμότητας
Halfords 47
Carphone Warehouse 58
Wilko 63
New Look 63
Chain Reaction Cycles 67
Currys 69
Office 71
The Perfume Shop 71
Simply Be 72
Jacamo 72

 

Κάθε ιστοσελίδα που μελετήθηκε, αξιολογήθηκε για το είδος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει. Τα περισσότερα από τα θέματα της αρχικής σελίδας του Halfords σχετίζονται με προβλήματα προσβασιμότητας για αναγνώστες οθόνης και χρήστες με αχρωματοψία. Σύμφωνα με το Wave by WebAim, υπήρχαν συνολικά 51 ζητήματα που αφορούσαν κακή συνεργασία της ιστοσελίδας με τους αναγνώστες οθόνης και 32 ζητήματα χρωματικής αντίθεσης.

Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι ότι άλλοι ιστότοποι είχαν ακόμα πιο σημαντικά προβλήματα προσβασιμότητας σε σχέση με αυτές τις κατηγορίες.

 

Οι 5 λιγότερο προσβάσιμες ιστοσελίδες για άτομα με αχρωματοψία
Ιστοσελίδες επιχειρήσεων Προβλήματα χρωματικής αντίθεσης
Superdrug 251
Wilko 86
Simply Be 47
Nisbets 40
The Perfume Shop 40

 

Οι 5 λιγότερο προσβάσιμες ιστοσελίδες για χρήστες αναγνωστών οθόνης
Ιστοσελίδες επιχειρήσεων Συνολικά προβλήματα αναγνώστη οθόνης
Boots 178
JD Williams 78
New Look 66
Currys 57
Very 56

 

Οι Οδηγίες προσβασιμότητας στο περιεχόμενο Ιστού (WCAG) έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν τους ιστότοπους να πληρούν τα πρότυπα προσβασιμότητας για χρήστες με αχρωματοψία. Οι ιστοσελίδες  πρέπει να επιδιώκουν μια αναλογία αντίθεσης 4: 5: 1 για κανονικό κείμενο και 3: 1 για να περάσει το μεγάλο κείμενο από το επίπεδο ΑΑ. Για να περάσει το επίπεδο AAA πρέπει να υπάρχει λόγος αντίθεσης 7: 1 για κανονικό κείμενο και 4: 5: 1 για μεγάλο κείμενο. Για τα γραφικά, η αναλογία πρέπει να είναι 3: 1.

Για τους χρήστες αναγνωστών οθόνης, προβλήματα προκύπτουν όταν ένας ιστότοπος είναι ακατάλληλα κωδικοποιημένος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάποια πεδία να μην μπορούν να εκφωνηθούν από τον αναγνώστη οθόνης. Έτσι πολλοί τυφλοί χρήστες δεν μπορούν να περιηγηθούν ικανοποιητικά.

Μια ακόμα κατηγορία χρηστών που πρέπει να λάβουν υπόψη οι σχεδιαστές ιστοσελίδων είναι τα άτομα με περιορισμένη όραση, τα οποία μπορεί να δυσκολεύονται να διαβάσουν μικρό ή χαμηλής ανάλυσης κείμενο. Οι τρέχουσες οδηγίες συνιστούν το μέγεθος γραμματοσειράς του κειμένου ενός ιστότοπου να είναι τουλάχιστον 12.

 

Οι 5 λιγότερο προσβάσιμες ιστοσελίδες για μερικώς βλέποντα άτομα
Ιστοσελίδες επιχειρήσεων Προβλήματα μεγέθους γραμματοσειράς
Carphone Warehouse 32
Wilko 31
Amazon 18
Screwfix 14
Axminster 14

 

Σε όλες τις ιστοσελίδες, τα περισσότερα προβλήματα φαίνεται ότι έχουν να κάνουν με τους αναγνώστες οθόνης με μέσο όρο 26,3 προβλήματα προσβασιμότητας ανά αρχική σελίδα. Ακολουθούν τα προβλήματα χρωματικής αντίθεσης με μέσο όρο 15,8 ζητήματα ανά αρχική σελίδα και τέλος προβλήματα που αφορούν το μέγεθος της γραμματοσειράς των κειμένων με μέσο όρο 4,3 ζητήματα.

Εάν αυτά τα προβλήματα προσβασιμότητας δεν αντιμετωπιστούν άμεσα τότε εκατομμύρια χρήστες με προβλήματα όρασης θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες στην πλοήγησή τους σε σελίδες επιχειρήσεων και έτσι θα συνεχίσουν να αποκλείονται από το δικαίωμα τους να πραγματοποιούν ανεξάρτητα τις ηλεκτρονικές αγορές τους.

Ο Phil Dunsford, σχεδιαστής ιστοσελίδων του LCN, σχολιάζει: «Προχωρώντας, η προσβασιμότητα για χρήστες με αναπηρία θα πρέπει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των στόχων των σχεδιαστών ιστοσελίδων. Πέρα από την προφανή ηθική ευθύνη και έμφαση στην ισότητα, είναι προς το συμφέρον μιας επιχείρησης να καταστήσει τον ιστότοπό της προσβάσιμο σε όλους ».

Καταλήγει «πέντε εκατομμύρια άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν κάποιο είδος οπτικής δυσλειτουργίας που επηρεάζει την ικανότητά τους να χρησιμοποιούν και να αγοράζουν προϊόντα στο διαδίκτυο. Αυτή είναι μια πολύ σημαντική κατηγορία πελατών που δεν πρέπει να αγνοείται, ειδικά όταν αυτές οι αλλαγές μπορούν να γίνουν γρήγορα και εύκολα από τους προγραμματιστές».

 



Μετάβαση στο περιεχόμενο