04 Οκτ SOCIAL MEDIA ACCESSIBILITY TIPS: ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ
Συνεχίζοντας τα Tips Συμπεριληπτικού Σχεδιασμού για το 2024, σήμερα θα μιλήσουμε για τη εισαγωγή υποτίτλων.
Tip No 2: Πάντα, μα πάντα να βάζετε υπότιτλους
Η εισαγωγή υποτίτλων στα video είναι κρίσιμης σημασίας για χρήστες με ακουστική αναπηρία. Περαιτέρω, βελτιώνουν την εμπειρία για χρήστες που παρακολουθούν το video σε μια γλώσσα που δεν είναι η μητρική τους ή σε περιβάλλοντα όπου δεν μπορούν να έχουν ήχο.
Υπάρχουν δύο τύποι υποτίτλων: οι ανοιχτοί και οι κλειστοί. Οι χρήστες μπορούν να κλείσουν και να ανοίξουν κατά βούληση τους κλειστούς υποτίτλους, ενώ εισάγονται στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (συνήθως ως αρχείο .srt). Οι ανοιχτοί υπότιτλοι συνήθως αποτυπώνονται κατά την δημιουργία του video και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατόν να αφαιρεθούν κατά την παρακολούθηση.
Οι κλειστοί υπότιτλοι είναι προτιμότεροι από άποψη προσβασιμότητας, όμως και οι ανοιχτοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην περίπτωση που οι πρώτοι δεν υπάρχουν.
Εδώ βλέπετε πως μπορείτε να προσθέσετε υπότιτλους σε κάθε πλατφόρμα:
- Facebook: Υπάρχει επιλογή αυτόματης δημιουργίας και επεξεργασίας κλειστών υποτίτλων, επιλογή χειροκίνητης εισαγωγής τους ή ανάρτησης ενός .srt αρχείου. Για τις διαφημίσεις, μπορείτε μάλιστα να εισάγετε υπότιτλους σε διαφορετικές γλώσσες.
- Instagram: Μπορείτε να επιλέξετε την αυτόματη εισαγωγή κλειστών υποτίτλων στα Reel και στα Stories. Δεν παρέχεται η δυνατότητα εισαγωγής αρχείων .srt
- TikTok: Μπορείτε να εισάγετε αυτοματοποιημένους, κλειστούς υπότιτλους σε video ή χειροκίνητα να ανεβάσετε ανοιχτούς υπότιτλους μέσω του TikTok.
- YouTube: Μπορείτε να εισάγετε αυτοματοποιημένους υπότιτλους, να τους γράψετε χειροκίνητα ή να ανεβάσετε ένα .srt file.
- Twitter: Οι αυτόματοι υπότιτλοι μπορούν να ενεργοποιηθούν για όλα τα video που υπάρχουν στο Twitter. Αλλιώς, είναι επίσης εύκολο να ανεβάσει κανείς ένα .srt file.
Bonus Tip: Το Hootsuite επιτρέπει την ανάρτηση αρχείου .srt, καθιστώντας την εισαγωγή κλειστών υποτίτλων στα video σας εύκολη.