SOCIAL MEDIA ACCESSIBILITY TIPS: ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ

Σε πράσινο λαχανί φόντο με γραφικά απο έντυπες φωτογραφίες και μια φωτογραφική αναγράφεται με μπλε γράμματα: ‘’SOCIAL MEDIA ACCESSIBILITY TIPS, ΚΕΦΑΛΑΙΟ ACCESSIBLE IMAGES’’

SOCIAL MEDIA ACCESSIBILITY TIPS: ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ

Tip No. 4 Δημιουργήστε προσβάσιμες εικόνες

Όπως ακριβώς συμβαίνει και με το κείμενο, οι εικόνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δύνανται να δημιουργήσουν πραγματικά μεγάλα ζητήματα προσβασιμότητας. Οι χρήστες με οπτική αναπηρία βασίζονται σε εργαλεία προσβασιμότητας όπως οι αναγνώστες οθόνης ώστε να πλοηγηθούν στο διαδίκτυο και να κατανοήσουν οπτικές πληροφορίες. 

Ευτυχώς, υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους τα οπτικά στοιχεία μπορούν να καταστούν προσβάσιμα και συμπεριληπτικά για όλους. 

Ακολουθήστε αυτούς τους κανόνες για να δημιουργήσετε προσβάσιμες εικόνες:

  • Να ελέγχετε την αντίθεση μεταξύ των χρωμάτων. Όταν βάζετε κείμενο σε κάποιο φόντο, το WCAG προτείνει μια αντίθεση τουλάχιστον 4.5:1. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δωρεάν εργαλεία όπως αυτός ο αναλυτής αντίθεσης χρώματος ώστε να ελέγξετε ότι είστε σύμφωνοι με τους κανόνες του WCAG. . 
  • Μην βασίζεστε στην χρωματική έκφραση του νοήματος. Τα χρώματα μπορεί να διακρίνονται δύσκολα για άτομα με παθήσεις όπως αχρωματοψία, οπότε δεν πρέπει να βασίζεστε αποκλειστικά στο χρώμα για να επικοινωνήσετε νοήματα. Αντ’ αυτού, συνδυάστε το με σύμβολα, μοτίβα και ετικέτες. 
  • Όταν διαμοιράζεστε εικόνες με κινούμενα σχέδια, αποφύγετε αυτά με έντονα effect φωτός ή με πολλή κίνηση.  Η κίνηση μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για κρίσεις επιληψίας, ημικρανίες και άλλα ζητήματα. Εάν μπορείτε, αποφύγετε να ποστάρετε GIFs ή άλλες κινούμενες εικόνες.
  • Μην εισάγετε υπερβολικά πολύ κείμενο στις εικόνες. Εάν επιθυμείτε να εισάγετε μια μεγάλη λεζάντα, βάλτε την στο caption. Αυτό επιτρέπει στον χρήστη να αλλάξει το μέγεθος, το χρώμα και την γλώσσα ώστε να εξυπηρετούν τις ανάγκες τους.